donderdag 30 augustus 2007

Nawoord en 24 augustus - reis naar huis

In 2003 heb ik bij USA4all de eerste prijs gewonnen met mijn reisverhaal Party of Four.

Ook dit verhaal "Route 25" heb ik ingezonden voor de reisverhalenwedstrijd:
Quote:
Je ingezonden reisverhaal heeft de 2de plek gewonnen van tien ingezonden reisverhalen!
Wat een prestatie om 2 keer te winnen!
We hebben besloten dat de tweede plek ook een prijs wint.
Graag wil ik je laten kiezen uit 3 verschillende boeken die je als prijs kunt kiezen!
1. 11 september (Een onderzoek naar de feiten) van David Ray Griffin
2. De verdeelde staten van Evita Neefs
3. Typisch Amerikaans van Reinout van Wagtendonk
Unquote

We hebben genoten van deze reis met al die hoogtepunten ter ere van ons 25 jarig huwelijk!

We hebben in 5 weken, van 18 juli t/m 22 augustus, een route gereden van New York, dwars door Amerika naar Yellowstone en eindigden in Las Vegas.

Deze reis krijgt later nog een leuk staartje want omdat we op de terugreis meer dan 24 uur vertraging hadden vanuit Las Vegas naar Londen, kregen we van Virgin Atlantic bonus air miles.
Deze konden we inwisselen op nieuwe tickets.
Het was niet de bedoeling om in 2008 weer naar Amerika te gaan maar zo’n kans lieten we niet lopen!!!
In 2008 gingen we geen rondreis maken maar boekten we een heerlijke villa met zwembad in Florida en wilden van het huis en Orlando genieten.
Zie het verslag.2008

Laatste dag 24 augustus 2007

Dag 38
Vrijdag 24 augustus 2007
Kamer
Diner thuis
Tussenstop Schiphol

Om half 9 waren we geland, we moesten wachten bij de douane maar de bagage was er snel.
We namen twee trolleys mee en probeerden bij de balie van Virgin Atlantic tickets te regelen naar Nederland.

Ze wilden niet meewerken omdat we de tickets niet via hun geregeld hadden.
Ze konden wel bij British Airways tickets voor ons reserveren voor 300 pond per stuk.
Mijn mobieltje werkte weer en ik liet de familie weten dat we niet wisten hoe laat we op Schiphol zouden aankomen.
Ik belde Easypark om te zeggen dat we vertraagd waren en dus een dag later onze auto zouden ophalen, dat was geen probleem.
Tom was even buiten een sigaar gaan roken en daarna liepen we naar de balie van Easy Jet om daar tickets naar Nederland te regelen.
Er ging een vlucht om 13.15 uur en was wel duur, maar we wilden nu echt naar huis.

We konden vanaf 11 uur inchecken en gingen eerst boven in een restaurant koffie drinken.
Bij de incheck balie aangekomen van Easy jet bleek dat we maar 4 stuks bagage mochten inchecken. We hadden 26 kilo overgewicht en moesten bijbetalen.
Daarna moesten we door de douane en daar mochten we per persoon maar één stuk handbagage meenemen.
Omdat we een tas teveel hadden, de fototas gingen we alles overpakken in de rugzakken.
Daarna moest Toms rugzak weer onderzocht worden en kon hij  weer alles terug stoppen in zijn tas. We moesten weer schoenen uit, riemen af en alles in bakken door een scan, je werd niet goed van al die controles.
Als je zag wat er in de afvalcontainers lag aan flessen drank, shampoos en geurtjes, niet normaal.
We moesten een poos wachten tot de gate bekend was en we maakten de resterende ponden die we hadden op aan Bendicks munt chocolade.

De vlucht van 13.15 uur werd vertraagd want we vlogen om 14 uur weg uit Gatwick.
In het vliegtuig moest je zelf je stoelen uitzoeken, dus wie het eerst komt, het eerst maalt.

De bediening bestond uit twee mannen en Nathalie dacht dat het mannen van het onderhoud waren die nog naar buiten moesten. De drankjes of eten moest je aan boord kopen.
We kwamen om 16 uur Nederlandse tijd aan op Schiphol en moesten een eind lopen naar de douane. We wisselden de dollars om bij het wisselkantoor en haalden de bagage op, gelukkig was alles aangekomen.
Sebastian voelde zich vreselijk en was blij dat de vluchten en het wachten erop zaten.
We werden opgewacht door familie, dat was leuk en we kletsten even bij.
Ik liet op mijn laptop direct wat foto’s zien.
Daarna belden we Easypark om te vragen of ze ons op kwamen halen.

Met moeite kregen we de bagage in mijn auto en de auto leek zo klein nu we al die weken in zo’n grote bak rondgereden hadden.
Onderweg werd Nathalie niet lekker en we waren blij dat we eindelijk om 20 uur thuis waren.
We haalden lekker vers brood, ham en kaas bij de supermarkt en we maakten tosti’s, dat smaakte goed.
De vakantie zat erop, snik snik!
We hebben in totaal bijna 1400 foto’s gemaakt, dus dat wordt een hele uitzoekerij.
De kinderen willen een eigen plakboek met stukjes geknipt uit de folders en de bonnetjes die we bewaard hebben.
Dat wordt een hele klus maar wel leuk. Het is een SUPER vakantie geweest en pas als je thuis bent ga je alles steeds opnieuw herbeleven.