donderdag 23 augustus 2007

vertrek Las Vegas

Dag 37
Donderdag 23 augustus 2007
Vertrek 12.00 uur Las Vegas
Aankomst 08.30 uur Gatwick Airport
Km stand vertrek nvt
Km stand aankomst nvt
Hotel nvt
Kamer nvt
Diner vliegtuigvoedsel


Ik had onrustig geslapen want was bang geweest dat we de telefoon niet zouden horen.
Om 9 uur belde ik naar de andere kamer om te horen of zij al meer wisten over onze vlucht.
Tussen half 10 en 10 uur zou iemand van Virgin Atlantic in de hal staan om informatie te verstrekken.


Daar hoorden we dat het vliegtuig gerepareerd was en waarschijnlijk rond 13 uur zou vertrekken.
De busjes reden al heen en weer naar het vliegveld en zouden dit nog 1½ a 2 uur blijven doen.
We hoorden geruchten dat het vliegtuig pas vanavond om 19 uur zou vertrekken, ik hoop het niet.
We haalden bij de conciërge vouchers op voor het ontbijt en kregen ze ook voor de lunch!!!
Bij het ontbijtbuffet moesten we in een lange rij langs het eten en daarna werden we pas aan een tafel gezet, een raar systeem.

Na het ontbijt liepen we naar de ingang van het hotel voor informatie en er werd gezegd dat we konden vertrekken want de vlucht zou om 13 uur zijn.
We regelden een bellboy die de koffers van de kamer zou halen.
Nathalie en ik gingen uitchecken en omdat ik naar Nederland gebeld had ivm de vertraging kreeg ik een rekening van 28 dollar.
Toen ik zei dat dit wel veel was zei ze, oh, ik kan u ook de helft berekenen. Toen hoefde ik maar 12 dollar te betalen, vreemd.
We haalden snel cappuccino en reden even over twaalven weg bij het hotel.
Op het vliegveld konden we snel inchecken maar zaten jammer genoeg nu niet naast elkaar in het vliegtuig, wij zouden op rij 78 zitten en de jongens op rij 74.
Gisteren zouden we plaatsen hebben gehad op rij 74 naast elkaar, waarom dit vandaag niet kon, snapte ik niet.
De douane was ook weer een verhaal apart, ze hadden in mijn tas een ‘tube’ gezien en mijn rugzak moest onderzocht.
Met een speciaal papiertje ging ze langs alle vakjes in mijn tas om te kijken of er explosieven in zaten.
Ik mocht mijn tas absoluut niet zelf aanraken, die ‘tube’ die ze gezien had was waarschijnlijk het Vegas glaasje dat Sebastian gewonnen had in de Arcade.
Zelfs mijn plastic tas met folders, werd folder voor folder nagekeken want the bad guys could have put explosives in it. Niet te geloven wat een onzin.
Daarna moest mijn rugzak weer door de scan. Ik had in de terminal net mijn laptop opgestart toen we met bussen naar het vliegtuig gebracht zouden worden.
We zaten om half 2 in het vliegtuig, het begon te taxiën om half 3 en we vlogen om half 4.
Je kon Vegas mooi zien liggen en later de Grand Canyon.


We keken de film Vacancy, Wild Hogs en Are we done yet? en lazen en doezelden wat.
Sebastian voelde zich de hele reis niet lekker.
We verzamelden alle spuugzakjes die er waren in het vliegtuig en er waren verschillende keren luchtzakken waar we door moesten en dan schudde het vliegtuig enorm.
Om 8.30 uur (Engelse tijd) kwamen we op het vliegveld van Gatwick aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten