zondag 5 augustus 2007

West Yellowstone

Dag 19
Zondag 5 augustus 2007
Kamer nr. 225
Diner Mc Donalds
Tussenstop Buffalo Bill Dam

De ontbijtvoucher was goed voor 4x buffet of 20 dollar tegoed voor het á la carte gedeelte, we kozen voor het buffet. Er stond vers fruit, croissants, roerei, worstjes, bacon en aardappelblokjes.
Nathalie en ik deden boodschappen bij Albertsons en rekenden af bij een “do it yourself” kassa.
We gingen direct flappen tappen terwijl we de auto voltankten. We haalden cappuccino bij een “drive thru” espresso hokje, het was het beste kop koffie tot nu toe. Die mevrouw had haar best gedaan goede schuim te maken.
We reden naar Buffalo Bill dam waar een oud dametje ons met een golfkarretje naar het visitor center bracht.
Het Buffalo Bill national forest was ook fraai en later reden we door Shoshone forest.

Om half twee waren we bij de East entrance van Yellowstone National Park.
We hadden van de week al een pas gekocht dus konden we doorrijden, anders had het nu 25 dollar gekost.
We stopten bij Yellowstone Lake om te picknicken en hadden net alles uitgeladen op de tafel toen een enorme bui los barstte.
We maakten snel broodjes klaar en aten dit maar in de auto op. We zagen het in de verte bliksemen, het was echt noodweer geworden en de temperatuur daalde snel.

Toen het droog was zagen we in het park een groep bizons, wat een imposante beesten van dichtbij.
 Een bizon lag dicht langs de kant en die konden we goed fotograferen.
 Je hoorde zijn ademhaling grommen. We zagen verschillende herten, aparte ganzen en roofvogels.
We bekeken wat geisers, indrukwekkend om te zien, maar het stonk, niet normaal meer!
Een kruising tussen rotte eieren en een vies toilet. We wandelden langs mud pots en geisers.
Het begon weer te regenen en onze regenjassen raakten doorweekt.

Om half 7 kwamen we bij het hotel in West Yellowstone aan.
Gelukkig hadden we een reservering want het hotel zat overvol. Later stond een man te klagen bij de receptie dat het niet klopte dat zijn kamer al weggegeven was.

We hadden een ruime kamer waar het raam open kon met een hor ervoor, fijner dan een airco. We liepen door de hoofdstraat op zoek naar een restaurant.
Voor het eerst deze vakantie hoorden we andere Nederlanders.
We gingen eten bij McDonalds. Nathalie en ik hadden een vest meegenomen, dat was maar goed want het was een stuk kouder hier.
We gingen bij het Imax theater een film kijken over Yellowstone.

Later keken de kinderen tv op de kamer terwijl wij een was draaiden, want het had zich al weer aardige opgestapeld.
Ik belde om half één ’s nachts naar mijn jarige moeder, in Nederland was het half 9 ’s morgens.