zaterdag 4 augustus 2007

Cody

Dag 18
Zaterdag 4 augustus 2007
Kamer 104
Diner Maxwell Fine Foods
Tussenstop Bighorn National Forest

We gingen ontbijten aan de overkant van de straat en ik voelde me al een stuk beter.
We hadden via de mail gezien dat het in Nederland nu eindelijk ook mooi weer begon te worden.
We laadden de bagage in en de kinderen haalden samen heel gezellig ijsblokjes voor de koelbox.
Rond elf uur gingen we op pad en de route liep door Bighorn National Forest, dit was zo mooi.

Er stond een caravan als snackbar waar buffalo en elk jerky werd verkocht, geen idee hoe het smaakt.
We zagen cowboys koeien bij elkaar drijven en later zagen we een hert. Soms waren er scherpe bochten in de weg en we stegen tot 7400 ft.
Ik had behoorlijk last van mijn oren.
We stopten bij The Passage Resort om koffie te drinken. Van buiten zag het er verlaten uit maar het personeel was zeer vriendelijk en de zaak was net geopend.

Sebastian nam een energiedrankje, Rockstar energy, hij kreeg hier later in de auto veel praatjes door.
Er stonden quad bikes die je kon huren maar helaas moest je hier minstens 18 jaar voor zijn anders hadden de jongens dit zeker willen proberen.
Later stopten we bij een picknickplaats bij een hard stromend beekje waar de kinderen met waterschoenen de boel gingen verkennen en verschillende beverdammen zagen.
Verderop in het park stopten we bij Shell Falls, hier zagen we het beekje van daarnet veranderen in een snelle stroom met waterval.

Toen we het park uit waren begon het weer te veranderen, het begon hard te waaien en te regenen en de temperatuur daalde snel. Het was een soort tornado waar we in terecht kwamen.
Om 16.30 uur kwamen we aan bij het Holiday Inn hotel in Cody, hier was het weer warm en 93oF.
Het hotel was nieuw en er stond een klein omaatje in de hal in cowboykleding om mensen de weg te wijzen. We dachten eerst dat het een pop was.
De kamer keek uit op een muur, maar was ruim en er stonden twee dubbele bedden.
We liepen even naar de naastgelegen Buffalo Bill village shop.

Omdat er dichtbij niets was gingen we met de auto op pad en reden naar het Buffalo Bill historical center.
Ik had willen rondkijken in het museum maar de anderen niet.
We waren er om half 7 en je mocht nu zelfs gratis naar binnen (in plaats van 40 dollar per familie).
Later had ik spijt dat we toch niet even zijn gaan kijken.
De jongens wilden kijken bij een vuurwerkgroothandel, ze verbaasden zich erover hoeveel (zwaar) vuurwerk je gewoon het hele jaar door kon kopen.
We keken binnen bij restaurant Cassies, een cowboy restaurant met live muziek, maar hier moesten we 40 minuten wachten.

We gingen eten bij restaurant Maxwells fine foods, waar we maar 15 minuten moesten wachten op een tafel. We kregen een salade vooraf en toen de serveerster aan Sebastian vroeg of hij soup or salad wilde zei hij: Caesars.
Hij dacht dat ze al vroeg welke dressing? Sebastian vond de serveerster wel een leuk meisje vandaar dat hij verstrooid was. Ze kon alleen niet rekenen want de rekening zou 60 dollar moeten zijn maar ze had het opgeteld en kwam op 100 dollar.
Op de kamer keken de kinderen tv terwijl ik het reisverhaal bijwerkte en Tom buiten even een sigaar rookte.
Ik haalde bij de receptie een ontbijtvoucher op voor morgen want die hadden we niet gekregen bij het inchecken. Om 11 uur gingen we slapen.