woensdag 22 augustus 2007

Las Vegas

Dag 36
Woensdag 22 augustus 2007
Kamer 222458 en 22261
Diner: Burger King en Pizza Hut
Vertraging!

Vanmorgen stond ik eerder op om alle spullen van onze kamer naar die van de kinderen te brengen.

We gingen ontbijten bij het Grand Buffet en moesten in een rij wachten tot we aan de beurt waren.
Er waren rijen voor 1-2 personen, 3-4 personen, 5-6 personen en groepen groter dan 7.
We wilden in een ‘boot’ zitten, dit was wel lastig met in- en uitstappen met spullen van het buffet, maar het zat lekker en je kon het restaurant mooi overzien.
We arresteerden alle gerookte zalm en namen er geroosterd brood en bagels bij met cream cheese.
We namen veel vers fruit, zoals meloen, aardbeien, ananas en ik had pannenkoekjes met kersen.

Daarna gingen wij op de kamer de bagage in de koffers en tassen doen terwijl de kinderen spelletjes speelden in de Arcade.
Rond 13 uur waren we klaar met pakken en ik wilde koffie halen.
Tom zei dat ik beter de kinderen kon halen en dat we tijdens het wachten op de taxi wel koffie zouden drinken.
Ik liep naar de Arcade en was bang dat ik ze onderweg misgelopen was, maar ze waren in de Arcade bezig hun gewonnen tokens in te leveren voor prijsjes.

Ze kozen een glaasje van Las Vegas, een stuiterbal en een frisbee.
Terug in de hal van het hotel stond Tom al bij het loket om uit te checken en was alle bagage al beneden.
We wachtten op een taxi die ons naar het vliegveld zou brengen, wat maar een klein stukje bij het hotel vandaan was.
Daar aangekomen hoorden we mensen zeggen dat onze vlucht 3 uur vertraagd zou zijn. Balen.
We checkten de koffers in en we probeerden om de vlucht van London naar Amsterdam te wijzigen, omdat we die door de vertraging zouden missen.
We vroegen het Virgin personeel te helpen maar zij konden er niks aan veranderen omdat de tickets niet via hun geboekt waren. Pas na 4 ½ uur vertraging zou Virgin verantwoordelijk zijn voor eventueel gemaakte kosten.
Al die tijd zaten we in de hal van het vliegveld bij de ingang te wachten en gingen rond 3 uur door de douane, die streng was.

Schoenen uit, alle losse dingen in bakken, riemen af en uit mijn rugzak moest een flesje water weggegooid worden en de twee lekkere dressings die we gekocht hadden!
We hadden er nooit meer bij stilgestaan dat dit vloeistof was en niet in de handbagage mee mocht.
Jammer, anders hadden we het wel in de beauty case gedaan, maar we waren bang geweest dat ze stuk zouden gaan.
Op de terminal was weinig te doen er was een Burger King, een Pizza hut, een souvenir winkel en een duty free shop. Je kon wel zien dat je in Las Vegas was want er stonden zelfs hier gokkasten.

We hingen maar wat rond en waren zelfs te onrustig om te lezen of zo. We baalden enorm want je keek vanuit de terminal zo op Las Vegas en hadden het erover wat we hadden kunnen doen als we dit van tevoren geweten hadden.

Het vliegtuig uit Londen kwam veel later binnen dan verwacht en later hoorden we dat er “serious mechanical problems” waren. Ze hielden ons maar aan het lijntje en gaven amper informatie door.
Eerst leek het alsof we om 20.30 uur zouden vertrekken maar al gauw werden er vouchers uitgedeeld voor gratis eten bij Pizza Hut t.w.v. 15 dollar per persoon. Er stonden direct enorme rijen.
Er gingen allerlei geruchten rond, o.a. dat we pas middernacht zouden vertrekken want we moesten wachten op een vliegtuig uit Los Angeles. Of dat we morgenochtend vroeg pas zouden vertrekken als het vliegtuig gemaakt was met onderdelen die binnen moesten komen.

Net toen wij een pizza en wat drinken gehaald hadden, intussen was het al 23 uur, zagen we alle mensen van onze vlucht richting uitgang lopen.
Bleek ineens dat er busjes klaarstonden die ons naar een hotel zouden brengen, het Las Vegas Hilton werd er gezegd.
Eerst moesten we alle bagage weer ophalen van de band en buiten in de rij wachten waar het erg warm was.
Wij zaten in een van de laatste busjes die vertrok en er kwam een man vertellen dat we naar het hotel Excalibur gebracht zouden worden, dat we diner-,  ontbijt en lunch! vouchers zouden krijgen en dat we morgenochtend via de receptie op de hoogte gehouden zouden worden.
We kwamen rond middernacht aan bij het hotel waar weer een hele rij stond bij het inchecken.
Ik bleef in de hal wachten bij alle bagage.

Omdat alle bellboys het ineens druk hadden, zeulden we de koffers zelf naar de 22e verdieping, gelukkig was er wel een lift. We zaten in toren 2 die onlangs gerenoveerd was.
Het hotel hadden we vanuit het Signature hotel zien liggen en hadden steeds gezegd dat we daar nooit zouden willen zitten.
Maar de kamers waren best aardig en Nathalie en ik bleven op één kamer met twee bedden en de mannen hadden een kamer tegenover ons.

Ik ging de laptop opladen maar had jammer genoeg geen internetverbinding op de kamer en kon dus niemand op de hoogte brengen aan het thuisfront.

’s Middags op het vliegveld had ik wel een berichtje gestuurd dat we vertraging hadden en niet wist wanneer we aan zouden komen op Schiphol.
We gingen lekker douchen, hier waren we wel aan toe.
Daarna onrustig slapen maar de bedden lagen wel lekker. Nathalie werd ’s nachts niet lekker van de late pizza.