zaterdag 18 augustus 2007

Page

Dag 32
Zaterdag 18 augustus 2007
Kamer 248
Diner Denny’s
Varen op Lake Powell

Om half 8 gingen we ontbijten in de hal van het hotel, het was er een drukte van belang en erg rommelig.
De vuilnisbakken puilden uit met plastic bekertjes, bordjes en bestek.
Wat dat betreft is Amerika een echte wegwerp maatschappij. Alles plastic bij het ontbijt en als je in de supermarkt wat koopt krijg je voor ieder artikel een eigen plastic tasje. Glas en blik worden gewoon in de vuilnisbak gegooid en hier rijden de grootste auto’s in het rond.
We haalden de zwemspullen op en de koelbox en reden om kwart over negen bij het hotel weg.
Bij de ingang van de marina lieten we onze parkpas zien en parkeerden de auto.
Met een golfkarretje werden we naar de haven gebracht, het was nu al warm.

Bij het verhuurkantoor hadden ze onze boot al weggegeven maar om half 12 zou er een ander beschikbaar komen. Ze zouden ons dan een halve dag berekenen.
Dit was niet wat we gisteren afgesproken hadden, maar een halve dag is lang genoeg dachten we.
Omdat we moesten wachten gingen we koffie drinken en op een bankje in de schaduw de bootjes en mensen bekijken.
De mannen liepen door de haven om de house boats te bekijken. We kregen uitleg over de boot en de jetski en om 12.15 uur konden we op pad.

Het eerste stuk moest je zachtjes varen en we vaarden door tot een soort privé strandje waar we de boot voor anker gooiden.
Sebastian vond het prachtig op de jetski en Tom ging er ook mee varen.
Nathalie wilde graag meevaren en vaarde ook een keer zelf met haar vader achterop.
Ik lag te lezen op de boot die iedere keer van zijn plek afdreef en rechtgetrokken moest worden.
Er was zelfs een toilet aan boord die je kon opzetten in een soort tent.
Sebastian en Nathalie zwommen in het warme water van 27 o C.

Om 5 uur moesten we terug zijn in de haven en de boot en jetski voltanken. Alles was in orde dus we kregen onze borg weer terug.
Op de hotelkamer gingen we douchen en ons goed insmeren want we waren verbrand in de zon vandaag. Vooral Sebastians gezicht en armen waren rood en ook bovenop zijn voeten was hij verbrand.
We gingen eten bij Denny’s, daar hadden we een serveerster die wel 8x is komen vragen; Are you ready to order?
Het voorgerecht kwam tegelijk met het hoofdgerecht. Het was geen gezellig restaurant.

In het hotel hadden we een was willen draaien maar het had geen laundry.
We zouden het morgenavond in het volgende hotel gaan proberen.
We hadden voor housekeeping een briefje achtergelaten of ze de sofa op wilde maken maar dat was niet gebeurd, we haalden lakens bij de receptie en maakten het extra bed zelf op.