zaterdag 21 juli 2007

New York

Dag 4
Zaterdag 21 juli
Kamer 1220A
Lunch TGI Fridays
Diner; Aoki

Bij het ontbijt aten we croissants en we zagen op het nieuws dat de Yankees uiteindelijk verloren hadden met 14-4 gisteravond.
We liepen naar de overkant van het hotel naar Madison Square Garden waar muzikale optredens plaatsvinden en er is een ijshockey stadion.

Daarna wandelden naar warenhuis Macy’s waar Nathalie kleding en tassen wilde kijken.
Met een taxi reden we naar Central Park, we hadden een Indiase Schuhmacher en reden met 50 mijl door de stad.
Het was qua verkeer duidelijk rustiger want in het weekend gaan een hoop mensen de stad uit. We wandelden door Central Park en dronken wat op een terras bij de dierentuin.

Het was leuk om al die mensen te zien joggen, zonnen en genieten van de ruimte.
Er zaten verschillende mensen het nieuwste Harry Potter boek te lezen, dat was hier gisteravond op de markt gekomen.

Het was erg warm in het park en het lopen was vermoeiend daarom liepen we er al snel weer uit en gingen naar de grote speelgoedwinkel FAO Schwarz.
Er stonden daar mooie pluche beesten en er was een expositie van Harry Potter Lego figuren.

Daarna liepen we 5th Avenue af met mooie luxe winkels, o.a. Tiffany’s, Prada, Gucci. e brachten een bezoekje aan de Trump Tower, dat er ook van binnen erg chique uitzag.

Intussen was het half 3 en we gingen eten bij TGI Fridays.
Iets kleins voor de lunch stond er niet op de kaart dus deelden we de porties, dat is normaal in Amerika.
Wij deelden chicken quesadilla’s en de kinderen Fridays chicken; een broodje met kip en patat. We bekeken Rockefeller Center en de Public Library, een imposant gebouw dat we kennen van films.

Ook hier moesten we waterflesjes inleveren bij de beveiliging.
We keken naar straatartiesten die aan het break dancen waren op straat. Sebastian kocht bij een gamestore iets voor zijn X-box wat in Nederland veel duurder was.
Nathalie had eigenlijk nog niet genoeg van het shoppen maar ik kon niet meer.
In de lounge van het hotel zochten we het adres op van een sushi restaurant dat ik aanbevolen had gekregen en we checkten onze mail. Op Telegraaf.nl zagen we dat Lewis Hamilton was gecrasht in Duitsland.
Om half 8 namen we een taxi naar het Japanse restaurant Aoki. We hadden een taxichauffeur die uit Indonesië kwam en had gevaren op de Holland Amerika lijn. Hij had aan ons accent gehoord dat we uit Nederland kwamen en gaf ons een hand toen we uitstapten. Het sushi restaurant zag er strak uit.

We namen mengschotels met verschillende sushi, sashimi en rolls.
De vis was vers en het smaakte goed.
Door het glas witte wijn wat ik erbij dronk stortte ik op een gegeven moment helemaal in, we waren moe geworden van het vele lopen en alle indrukken.