dinsdag 31 juli 2007

Rapid City

Dag 14
Dinsdag 31 juli 2007
Kamer 161
Diner Outback
Tussenstops Sioux Falls, Badlands NP

Ik stond om half 9 op, de rest was nog diep in slaap.
Het ontbijt was tot 10 uur, we bakten zelf wafels met een wafelijzer, met aardbeienpuree erbij. Nathalie had oude t-shirts die te klein waren uit haar koffer achtergelaten om ruimte te maken voor de nieuwe kleding.
We wilden bij de waterval in Sioux Falls kijken voor we op pad gingen.
Onderweg zagen we een postkantoor waar we eindelijk postzegels konden kopen voor de ansichtkaarten en ze eindelijk op de bus konden doen.
De waterval was mooi om te zien, het was er warm.

We maakten foto’s en stelden het navigatiesysteem in op het hotel in Rapid City, het zou 5 uur rijden zijn.
We moesten via een detour rijden en kwamen daarna op de Interstate 90 waar we 336 mijl op moesten blijven.
Het eerste stuk was wel afwisselend maar later werd het erg saai.
Langs de kant stond allerlei reclame voor Wall drugs, dit ligt in het plaatsje Wall.
De oorspronkelijke oprichters van Walmart zijn daar ooit begonnen met een supermarkt wat later uitgegroeid is tot een enorme keten in Amerika.
De lokale middenstand was daar niet blij mee maar kon er niets tegen doen. We stopten in het plaatsje Chamberlain waar we wat dronken bij een Coffeeshop.
We tankten en de kinderen wilden iets eten bij McDonalds.
We zagen veel uitgestrekte velden met hooibalen.
We dachten steeds dat we bizons zagen maar het waren zwarte koeien, die vaak met zijn allen in het water stonden.
We stopten bij een scenic overlook, het was hier heet, 35 oC, net een warme föhn. De kinderen liepen naar een stapel hooibalen verderop in het veld maar dit was niet zo eenvoudig want er stonden cactussen.

Tom maakte een praatje met 2 motorrijders, die rijden hier veel.
Zij vertelden dat de tijdzone weer veranderd was en dat het in Rapid City koeler zou zijn.
We reden langs Badlands National Park en kochten een National Park pas voor 80 dollar.
 Omdat het hier een uur vroeger was gingen wij vandaag al de Badlands loop rijden, dat was zeer de moeite waard. Er waren mooie vergezichten en aparte rotsen.

We kochten een ijsje in het Visitor Centre, daar hadden we echt zin in want het was zo heet.
We kwamen om 18.45 uur bij het hotel in Rapid City aan, waar de kamer een balkon met stoeltjes had.
We deden boodschappen bij een Safeway supermarkt en haalden een klantenkaart op voor korting. We kochten een vierkante koelbox met een tapkraantje en draagbeugel.
De koelbox paste mooi tussen de stoelen van de kinderen zodat ze nu onderweg koel drinken konden pakken.
’s Avonds gingen we eten bij Outback restaurant want ze hadden zin in biefstuk en ik bestelde pasta met garnalen in een roomsaus.
Natuurlijk namen we een Bloomin' Onion vooraf, dit is een grote gepaneerde gefrituurde ui met een zalige saus.
Bij het hotel konden we niet voor de deur van de kamer parkeren want het was er vol, dus parkeerden we een stukje lager bij andere kamers. De kinderen vulden de koelbox met ijs.