zondag 29 juli 2007

Minneapolis

Dag 12
Zondag 29 juli 2007
Kamer 196
Diner Taco Bell
Huurauto’s gewisseld Midway airport

We moesten vandaag vóór 10 uur op Midway airport in Chicago zijn om de huurauto’s om te ruilen, dit hadden we in Nederland al geregeld.
De mannen wilden graag met een grote auto rijden en die was in New York niet voorradig maar in Chicago wel.
We gingen om 8 uur ontbijten en konden op de bank bij de grote plasma televisie zitten.
De rekening van de kamer hadden ze al onder de deur geschoven en klopte exact.
Later bleek dat dit het goedkoopste hotel van deze reis was, een goede keus. Hotels in het centrum van Chicago waren onbetaalbaar, deze lag er een stukje buiten maar dat was goed te doen.
Om 9 uur reden we bij het hotel weg met alle ingeladen spullen naar het vliegveld volgens de route die ik gisteravond had uitgeprint.
We leverden de Ford Escape in bij het Hertz verhuurbedrijf.

We wilden graag weten of onze gereserveerde auto aanwezig was maar het meisje achter de balie was alleen geïnteresseerd in onze creditcard en rijbewijs.
Toen belde ze naar beneden om onze auto naar boven te laten komen: gelukkig was het een ZWARTE CADILLAC ESCALADE!

De jongens waren superblij, precies wat ze wilden, hier hadden ze naar uitgekeken.
Doordat er 3 rijen stoelen instonden konden we de koffers niet goed kwijt, maar we zouden later wel kijken hoe dit anders kon.
We gingen op weg maar ik had geen juiste route en wist niet precies hoe het Neverlost systeem werkte en dus kwamen we weer in de buurt van het hotel terecht.
Hadden we dat geweten dan hadden we de bagage in het hotel kunnen laten en hadden we niet allemaal mee gehoeven, nou ja het is niet anders.
We gingen onderweg koffie drinken bij Starbucks en de auto uitgebreid bekijken.
Ik stelde het navigatiesysteem in, even een uitzoekerij, maar later erg handig.
Uiteindelijk gingen we om 12 uur echt op weg en moesten verschillende tolpoorten door.
Ergens moesten we 30 cent betalen maar het stoplicht ging niet op groen, we reden dus door rood. Tom zat er erg over in dat we later thuis een bekeuring zouden krijgen.
Onderweg schreef ik de ansichtkaarten en werkte het reisverhaal bij op de laptop.
Deze auto heeft veel snufjes en had een prima zitcomfort.

We stopten in Wisconsin bij een Subway restaurant en bestelden een footlong broodje met tonijnsalade, die we doormidden lieten snijden.
De route werd mooi onderweg, met leuke hotels, veel water en veel groen.
Onderweg getankt en om 18.30 uur waren we bij het Ramada hotel in Minneapolis aangekomen wat tegenover de Mall of America (Amerika’s grootste shopping mall) ligt.

We moesten omrijden naar een andere ingang maar daar stonden geen bagage karretjes.
Onze kamer lag vlakbij het binnenzwembad en was erg ruim.
We gingen even zwemmen en in het hete bubbelbad.
Daarna reden we naar een Taco Bell restaurant en bestelden nachos, burito’s met taco’s en chicken taquito.

Het smaakte goed, de kinderen dronken er Mountain Dew bij om te proberen.
Op de kamer gelezen en om half 12 gingen we slapen.
Je hoorde de vliegtuigen overkomen want het hotel lag vlak naast het vliegveld.